Life in Thailand

En blogg om vår flytt från Sverige till Thailand 2014

Första inlägget!

HEJ!
 
Nu är det dags.. Ja, inte att resa riktigt än, utan att börja blogga.
Här har jag tänkt att försöka fylla ut inläggen med fina bilder och berättelser från vårt kommande liv i Thailand.
 
Så, vilka är vi?
Jennifer, 23 år från Stockholm (nedflyttad till Eslöv för ca 4 år sedan för Stefans skull) jobbar i tre dagar till som receptionist och med fakturering, och pluggar samtidigt på Ekonomiprogrammet på Blekinge Tekniska Högskola.
Sambo Stefan, 28 år från Eslöv, jobbar med kakelsättning för tillfället, men ska jobba som byggchef på plats i Thailand och slutligen Goliat, 2,5 år - sysselsättning: ligga hemma och sova.
 
Nu har vi ju inte ett litet barn som heter Goliat eller så, utan det är vår lilla hund, aka bebis.
Ja, ni förstod rätt - han ska förstås också få följa med oss till Thailand för jag skulle aldrig kunna lämna bort min lilla bebis till nån annan.
Det har kostat oss mycket pengar, oro och tårar, men nu är allt (nästan) klart.
 
Om 4 dagar går planet. Det är helt galet. Jag är inte ens färdigpackad (läs: har inte packat alls), men jag känner mig lugn än så länge ändå. Vad bör man egentligen ta med sig när man vet att man ska vara borta ett tag? Och hur lång tid kan det egentligen ta att packa ner det, seriöst?
 
Imorgon är det dags för min sista måndag att jobba på ett tag. WOHO!
Dags att gå och lägga sig så att man är utvilad inför den sista måndagen.. 
 
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: